pondelok 2. júla 2007

Počas letných prázdnin prebehne kampaň projektu neinvestičného fondu MIVA Slovensko – POHODA ZA VOLANTOM.

* V každej domácnosti je aspoň jedno motorové vozidlo a jeden šofér, ktorého sa to týka.

Na Slovensku sa arogancia rok čo rok viacej prejavuje aj na cestách. Dodržiavanie cestných pravidiel a slušnosti už nie je v móde. Socializuje sa to v širokej časti motoristov. Často nezmyselné predbiehanie a stres nosí so sebou aj svoje hrozivejšie následky. Sú toho každý deň plné správy, zdemolované autá a v „lepšom“ prípade iba zranení účastníci nehody. Niekoho môže vyjsť 20 minút veľmi draho.

Počas letných prázdnin prebehne kampaň projektu neinvestičného fondu MIVA Slovensko – POHODA ZA VOLANTOM. Nosnou myšlienkou je navodiť príjemnú atmosféru na cestných komunikáciách prostredníctvom pozitívnych elementov a prispieť k zníženiu stresu za volantom.

„Chceme motoristom spríjemniť cestu milým darčekom ako aj s príjemnou grafikou umiestnenou na cestných komunikáciách. Účastníci festivalu, ktorí naň prišli autom si pri odchode z festivalu nájdu za stieračom svojho auta aromatickú visačku spolu s letáčikom. Tie nesú jednoduché posolstvo piatich „elementov“ pohody za volantom: POKOJ, REŠPEKT, MÚDROSŤ, TRPEZLIVOSŤ, OHĽADUPLNOSŤ. Tieto vlastnosti sú spojené s farbami, ktoré v rámci psychológie farieb s tou ktorou vlastnosťou súvisia. Kampaň je vizuálne príjemná a okrem toho, že o pohode za volantom informuje, snaží sa ju aj navodiť. Celá visačka, ale aj vizuály pôsobia upokojujúco a veselo. Na letáku vodič nájde informácie, ako byť v pohode a slušný za volantom. Ďalším prostriedkom kampane sú billboardy, ktoré budú umiestnené v blízkosti mesta, kde sa festival, prípadne koncert uskutoční. Ďalej projekt komunikuje prostredníctvom rádia, ale aj nových médií ako je internet a viral reklama.“ hovorí Tomáš Gašpierik, kreatívny riaditeľ agentúry YOUNGS.

„Letná kampaň projektu má za cieľ dostať sa do povedomia mladých a vytvoriť si základ na svoj ďalší rozvoj naplánovaný v ďalších fázach.

Tých bude niekoľko a počíta sa s tým, že ich počet bude narastať. Počíta sa napríklad s veľkou jesennou kampaňou. Projekt chce v budúcnosti osloviť a viesť osvetu aj u vodičov - začiatočníkov prostredníctvom autoškôl a tiež detí výstavbou 4 dopravných ihrísk v najväčších slovenských mestách. Projekt POHODA ZA VOLANTOM má ambíciu stať sa kontinuálnym projektom, ktorý bude rásť a prenikne do povedomia všetkých slovenských vodičov a vychová ich k slušnosti, ohľaduplnosti a prinesie na slovenské cesty viac bezpečia.“ hovorí Ľubomír Matejovič jeden z iniciátorov projektu.

Na záver zopár základných pravidiel slušnosti na ceste

  • Dodržujte bezpečnú vzdialenosť a nelepte sa zbytočne na autá pred Vami. Znervóznite tak seba aj toho pred sebou.
  • Nerobte zbytočne myšičky a nesnažte sa byť prvý. V meste sa predbehnete iba o pár metrov a nakoniec aj tak chytíte červenú. Nebezpečná jazda Vám nikdy neprinesie viac ako pár minút.
  • Cesta nie je parket! Nerobte iným stroboskop a nevyblikávajte pomalších šoférov. Arogancia za volantom sa môže otočiť proti Vám.
  • Pred Vami je zápcha? Asi s tým nič neurobíte. Neoplatí sa kvôli tomu stresovať. Bude to iba kratučká chvíľka oproti tomu, čo čaká účastníka nehody, kvôli ktorej čakáte. Dajte si hlasnejšie rádio a v pohode oddychujte.
  • Správajte sa s rešpektom aj k ostatným vodičom. Každý má svoj štýl jazdy a dôvod prečo ho má. Rešpekt je za volantom dôležitý.

Bližšie info o Pohode za volantom nájdete na http://www.pohodazavolantom.com/

Žiadne komentáre: